PROJEKT
EDUKACYJNY W PROGRAMIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ EUROPEJSKICH eTWINNING
20017/2018
Culture – a window opened to the world
\\
Szkoły
partnerskie:
·
Szkoła Podstawowa im. Juliana Tuwima w Różycy, Polska
·
ICS
"G. Nicolini" di Capranica, Capranica (VT) Włochy
· ICS Vittorio Veneto Circ. 2° "A.
Zanzotto", Vittorio Veneto
(TV) Włochy
Koordynatorzy
:
Annika Niburska , Jolanta Piasecka, Laura Mansardo, Luisa Scardellato
Nauczyciele
współpracujący:
·
Polska:
Iga Supera
· Włochy: Carolina
Menegali
· Włochy: Arianna
Buttignol
Wiek
uczniów:
10-14
Ilość
uczniów zaangażowanych w projekt ogółem: 90
Poziom: średnio zaawansowany
Języki: angielski,
niemiecki
Czas
trwania:
listopad 2017 – maj 2018 (7 miesięcy)
Tematyka: języki obce,
literatura, kultura
Opis: Projekt wykorzystuje technologie ICT do
wyszukiwania informacji oraz dzielenia się
i rozpowszechniania zdobytej wiedzy. Stosując języki obce: angielski i niemiecki młodzi ludzie komunikują się, jednocześnie wymieniają, porównują i kontrastują swoje doświadczenia ze szkołą partnerską. Jednym z priorytetów tego projektu jest zapoznanie się przez uczniów z kilkoma różnymi kulturami i językami nowożytnymi, a tym samym rozwijanie i wzbogacanie wielokulturowej tożsamości europejskiej.
i rozpowszechniania zdobytej wiedzy. Stosując języki obce: angielski i niemiecki młodzi ludzie komunikują się, jednocześnie wymieniają, porównują i kontrastują swoje doświadczenia ze szkołą partnerską. Jednym z priorytetów tego projektu jest zapoznanie się przez uczniów z kilkoma różnymi kulturami i językami nowożytnymi, a tym samym rozwijanie i wzbogacanie wielokulturowej tożsamości europejskiej.
Wartość pedagogiczna: Największą
korzyścią jaką uczniowie odczuwają jest wyraźny wzrost samoświadomości na temat
ojczystego kraju, jego tradycji i wielowiekowej kultury. Młodzi ludzie są
osobiście zainteresowani wzajemnym poznaniem się, poznaniem historii i tradycji
partnerskiego kraju. Z punktu widzenia nauczycieli języków obcych rzeczą
niezwykłą jest wzrost zainteresowania wyrażaniem siebie i swoich opinii w
języku angielskim i niemieckim.
Współpraca z uczniami z innego kraju podnosi
dodatkowo umiejętności w zakresie kompetencji międzykulturowych, co zmniejsza
radykalnie uprzedzenia do obywateli innego państwa, i pozwala uczestnikom
projektu poczuć się równorzędnymi Europejczykami.
Harmonogram
prac projektowych
Zadania do wykonania
|
Termin
|
1. Zaprezentowanie grupy uczniów,
przesłanie drogą mailową swoich zdjęć, informacji o sobie, nagranie krótkiego
filmiku przedstawiającego grupę. Ogłoszenie konkursu na logo projektu,
projekt można wykonać w formie tradycyjnej- papierowej, lub w dowolnym
programie komputerowym, typu paint, photoshop itd. Całość zadań zostanie
umieszczona na twinspace projektu i na stronie WWW. Stworzenie strony
internetowej projektu
i opublikowanie platformy twinspace na portalu eTwinning. |
Listopad 2017
|
2. Tradycje Bożego Narodzenia w Polsce i we
Włoszech. Obyczaje i zwyczaje, potrawy wigilijne. Przygotowanie kartek
świątecznych
i wysłanie ich tradycyjną pocztą do szkół z Włoch. Umieszczenie efektów prac na twinspace projektu i na stronie WWW. |
Grudzień 2017
|
3. Poznajemy nasze kraje i miejscowości
partnerskie – przygotowanie prezentacji
w programie PowerPoint o krajach partnerskich (w języku angielskim i niemieckim) i umieszczenie ich na twinspace projektu. Znalezienie ciekawych stron internetowych promujących Polskę i Włochy i rozpowszechnienie ich na stronach projektu. |
Styczeń 2018
|
4. Nasze narodowe potrawy – uczniowie
przygotowują prezentacje i własnoręcznie zrobione albumy zawierające
tradycyjne potrawy pochodzące z krajów partnerskich. W domu,
w dwuosobowych grupach, przy pomocy rodziców przygotowują narodową potrawę włoską wykonaną wg przepisu pozyskanego od partnera. |
Luty 2018
|
5. Tradycje wielkanocne w krajach
partnerskich. Przygotowanie kartek świątecznych z okazji Wielkanocy i
wysłanie ich tradycyjną pocztą do partnerów z zagranicy. Umieszczenie efektów
prac na twinspace projektu i na stronie WWW.
|
Marzec 2018
|
6. Tego słuchamy, o tym czytamy…Czyli
przedstawiamy nasze rodzime zespoły muzyczne, a także ulubioną literaturę
polską. Przygotowanie prezentacji lub krótkiego filmiku na temat ulubionych
zespołów i książek. Umieszczenie rezultatów na twinspace projektu i na
stronie WWW.
|
Kwiecień 2018
|
6.Ewaluacja projektu. Zorganizowanie
spotkania podsumowującego projekt dla dyrekcji, nauczycieli współpracujących
i rodziców uczniów biorących udział w projekcie. Przygotowanie „Dnia
Włoskiego”, przedstawienie rezultatów wykonanych zadań, prezentacji, albumów,
plakatów i potraw włoskich. Upowszechnienie wyników działań
w lokalnej prasie i w Internecie.
*opracowanie zgłoszenia do konkursu Odznaka
Jakości eTwinning.
|
Maj 2018
|
No comments:
Post a Comment